Stosowanie monohydratu kreatyny

Jedną z najpopularniejszych, a także najlepiej przebadanych form kreatyn jest monohydrat kreatyny – kreatyna połączona z cząsteczką wody. Jest to nic innego jak związek chemiczny pochodzenia organicznego, pełniący bardzo dużą rolę w organizmie człowieka. Monohydrat kreatyny pływa bezpośrednio na prawidłowe funkcjonowanie mięśni i ścięgien.

Kiedy i jak stosować monohydrat kreatyny?

monohydrat kreatyny jak stosowaćNa to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ nie jest to bardzo istotne. Monohydrat kreatyny działa efektywnie w szerokim przedziale gramowym. Istnieje wiele metod stosowania kreatyny, które wybierane są w zależności od preferencji. Dla ułatwienia przyjęto, że dzienna dawka kreatyny powinna wynosić od 5 do 10g. Pierwszą metodą przyjmowania monohydratu kreatyny jest praktyka, polegająca na przyjmowaniu od 3 do 7 dni 15-30g kreatyny na dobę. Praktyka ta umożliwia zwiększenie poziomu substancji w mięśniach, następnie w fazie nasycenia stosuje się dawki podtrzymujące, które wynoszą od 2 do 5g na dobę. Innym sposobem jest przyjmowanie stałych dawek kreatyny, bądź też różnicowanie wielkości porcji dobowej na dni treningowe i nietreningowe. Kolejnym schematem stosowania kreatyny jest przyjmowanie kreatyny w małych dawkach (ok. 3 – 4g) przez bardzo długi okres – nawet kilku miesięcy. Więc – monohydrat kreatyny jak stosować? Bardzo dobrym sposobem będzie stosowanie się do wytycznych przedstawionych przez producenta na opakowaniu. 

Zasady stosowania monohydratu kreatyny są proste i dają wiele możliwości przyjmowania. Najważniejsza jest regularność – co najmniej kilka tygodni, najlepiej z posiłkami lub w okolicy posiłków. Za optymalny czas trwania cyklu kreatynowego uznaje się zazwyczaj okres od 4 do 8 tygodni. Po tym okresie następuje okres około miesięcznej przerwy.