Agencja Public Relations

Marketing w praktyce – wizualna kreacja strategii reklamowej

Bardzo ważną rzeczą w marketingu jest rozpoznawalność firmy. Na czym ona polega? Otóż, zanim klient sięgnie po konkretny wyrób lub konkretną usługę, zanim wyda na nie swoje pieniądze, musi być przekonany, że będzie to dobra inwestycja. Dobrze więc, by znał markę produktu, który kupuje, by wiedział z czym ma do czynienia i w pewnym sensie miał zaufanie do tej marki.

Agencja Public RelationsMusimy więc opatrywać swoje produkty opatentowanym logo firmy, tak by każdy klient wiedział, co kupuje.

Jest to ważne, by w przyszłości nie miał problemu z ponownym wybraniem produktu lub usługi naszej marki, by mógł kierować się wyłącznie swoją fotograficzną pamięcią i tym, jakie logo było umieszczone na opakowaniu tego produktu. W tym celu powinniśmy zlecić agencji reklamowej projektowanie logo firmy, czyli wymyślenie oraz narysowanie specjalnego symbolu, który odtąd będzie kojarzony tylko z naszą firmą. Jest to ważne, ponieważ wielu klientów podczas wyboru produktów czy usług kieruje się wzrokiem i swoją pamięcią co do etykiet produktów.

Często obrazki na opakowaniach na przykład mleka czy pierniczków z marmoladą są podobne, podobna bywa również kolorystyka opakowań, dlatego należy zadbać, by nasze logo odróżniało jedne pierniczki od drugich. Podobnie jest gdy chodzi o projektowanie wizytówek. W zasadzie cała akcja marketingowa, którą mieliśmy przeprowadzić już się rozegrała – osobiście zaprezentowaliśmy klientowi swoją firmę, a teraz wręczamy mu tylko wizytówkę do kontaktu. Jednak klient może mieć w portfelu wiele innych wizytówek, a jeśli chcemy mieć pewność, że zadzwoni właśnie do nas, zaprojektujmy tę naszą w taki sposób, by się odróżniała, a logo firmy było wyraźnie zaakcentowane.

Uważajmy jednak by nie przesadzić z ozdobnikami, bo często w reklamie funkcjonuje zasada less is more. Oznacza to, że czasem lepiej uprościć logo, niż zanadto je ozdobić.

Źródło: http://www.coatidesign.pl/pl/content/identyfikacja_wizualna_1